Zo trots als een pauw
22-12-2014  |

Ons Heren I team heeft afgelopen zondag in Liempde twee wedstrijden gespeeld. Allebei de wedstrijden werden verdiend gewonnen.

De nieuwstitel doet recht aan het gevoel dat zich vormde. Mooi om onze jongens bezig te zien en helemaal super dat hun harde werken ook nog eens werd beloond.

De eerste wedstrijd werd tegen Liempde 4-3. Winnende doelpunt gemaakt door Niels van Roosmalen. In de laatste seconde van de wedstrijd heeft Flip een strafbal gestopt waarmee de winst binnen was.

De tweede wedstrijd tegen DDHC werd ook met goed resultaat afgesloten. Ditmaal met 3-2. Winnende treffer van de stick van Justin en met recht een beauty. Vanuit een moeilijke hoek wist hij het net te vinden.

Een kernachtige omschrijving van de prestaties van onze heren:

Powerplay, fel, eager to win, technisch hoogstaand, snelheid, goede omschakelingen, fabelachtig keeperswerk van Flip (toppertje), teamspirit, goed samenspel, voor den duvel niet bang, goede coaching door Flip, diverse keren sterke solo's en mooie individuele acties, 0% op, 100% TOP.

De tegenstanders waren niet de minsten maar het team voerde de instructies van aanvoerder Sebas goed uit om niet het spel van de tegenstander te volgen maar juist vanuit eigen kracht te hockeyen en dat heeft zich uitbetaald.

De felheid van vooral de laatste wedstrijd kwam extra tot uitdrukking door een vervelende val van een tegenstander die op volle snelheid in een stevig duel om de bal ongelukkig terecht kwam en waarschijnlijk met gebroken sleutelbeen van het veld ging.

Een pdf bestand is bijgevoegd met indrukken van de wedstrijd. Het zijn foto's van een professionele fotograaf die ons een paar van zijn foto's heeft toegestuurd.

11 januari 2015 speelt Heren I eindelijk twee thuiswedstrijden in sporthal De Ring. Noteer in uw agenda en kom dan kijken. Spel om 14.30uur en 17.00uur. Spektakel op één of andere manier altijd gegarandeerd.

Frits Busman

Bijlage: heren I foto impressie 21 december 2014.pdf