Voor alle mini's die voorop willen lopen bij het eieren zoeken!
28-3-2015  |

Vannacht gaat de zomertijd in.

Om 02.00uur gaat de tijd naar 03.00uur.

Dat wat bij de wintertijd is teruggedraaid wordt nu weer goed gezet.

Dat betekent dat de zon een uur eerder op komt. Alhoewel, is dat zo?! En is het dan savonds vroeger donker of juist langer licht? Help! Als je vergeet de klok vooruit te zetten dan is het morgenochtend om 08.00uur eigenlijk 09.00uur en moet je dus al bijna op het veld staan. Aanvang 09.30uur oude tijd blijft ook in de zomertijd 09.30uur en dan moet je dus gaan haasten. Mocht het fout gaan en bij de paashazen ook (lees: Heren I) dan is er niks aan de hand maar vertrouw daar niet op.

Mochten jullie van de zenuwen 's-nachts wakker worden en de klok alvast vooruit willen zetten, vergeet dan niet jullie ouders te verwittigen. Doe dat niet te laat (beter gelijk) want anders ben je wel heel erg vroeg op de club als je ouders er ook een uur bijdraaien en en dan staat de koffie echt nog niet klaar. Let op dat je ouders bij het slapen gaan misschien ook al de klokken vooruit gezet kunnen hebben. Dit kun je simpel controleren via teletekst. Tot 02.00uur geeft Teletekst de oude tijd daarna is de nieuwe tijd zichtbaar. Of via het klokje van je pc en/of android telefoon kun je een check doen tenzij je synchronisatie uit hebt staan (zie instellingen). Je kunt ook al bij het slapen gaan de klok vooruit zetten. De wekkertijd hoef je niet vooruit te zetten anders ben je alsnog te laat. Doe je dat per ongeluk wel maar zet je niet de tijd vooruit (stel dat deze op 07.00uur staat ingesteld). Dan wordt je gewekt om 08.00uur oude tijd en dan is het eigenlijk 09.00uur. Dan heb je nog een half uur. (ren je rot)

Als je twijfelt bel dan even ter controle op nummer 0418-518117 maar niet voor 08.00uur nieuwe tijd, later mag wel, in oude tijd is dat 07.00uur en dat is dan wel erg vroeg. Tik dan liever je ouders wakker.

Wij hopen dat het zo voor iedereen een beetje duidelijk is en het bij niemand fout gaat. Moeilijker konden wij het niet maken wel makkelijker wellicht.

De bar is open vanaf 08.45uur nieuwe tijd (oude tijd 07.45uur)

Tot morgenochtend vroeg, ("te laat” oude tijd)

Aan deze toelichting kunnen geen rechten ontleend worden. Uitdrukkelijk wordt ervoor gewaarschuwd dat ook deze uiteenzetting dwalingen kan bevatten, niet zeer waarschijnlijk, maar toch; zekerheid boven alles.

Voor wat leesplezier zie in de bijlage hoe een bijdehand mini'tje van lang geleden met het zomer/wintertijd vraagstuk omging.

MHC Bommelerwaard

Barcommissie