selectie van 8-tallen naar D's
30-5-2015  |

Beste ouders en spelers (E8),

Binnenkort gaan we afscheid nemen van een grote groep mini’s, omdat zij in de D’s gaan spelen en dus geen mini meer zijn. Om deze overgang zo goed mogelijk te laten hierbij, wellicht ten overvloede, een uitleg hierover.

De indeling van deze teams vindt plaats op basis van leeftijd en prestatie. Dit laatste aspect is het grote verschil met de mini’s. Concreet houdt dit in dat op basis van een aantal metingen de spelers beoordeeld worden en een nieuwe teamindeling gemaakt zal worden. De exacte procedure staat op de website, maar hierbij willen we deze nogmaals kort toelichten.  Mochten er dan alsnog vragen zijn dan kunnen deze het beste rechtstreeks bij de TC ([email protected]) neergelegd worden.

De link waarmee alle informatie over de selectie in detail staat uitgelegd:

De selectie van 8-tallen naar de D's gaat als volgt:

1. beoordeling door de coaches & trainers  (deze is inmiddels gebeurd)

2. beoordeling op de selectietrainingen door de selectiecommissie

3. beoordeling op de selectiewedstrijden door de selectiecommissie

Procedure meisjes team samenstelling 2015/2016

·     Vanuit de selectietrainingen komt een selectiegroep, die minimaal het aantal spelers bevat, waaruit het eerste en tweede team gevormd wordt. Met de selectiewedstrijden wordt vervolgens de definitieve samenstelling bepaald.

·     Voor de meisjes geld dat D1 een prestatieteam is, D2 een opleidingsteam en D3 en D4 recreatieve teams zijn.

·     Meisjes 8-tallen hebben deze selectietrainingen op 9 en 15 juni en de selectiewedstrijd op 1 juli. De meisjes hebben dus allemaal 2 selectietrainingen!

·     Op 6 juli worden de indelingen op de website gepubliceerd.

Procedure jongens team samenstelling 2015/2016

·     Vanuit de selectietraining wordt direct een prestatieteam  D1 samengesteld en een tweede, recreatief team: D2.

·     Hier is geen selectiewedstrijd gepland, omdat dit gezien de grootte van de groep niet nodig is.

·     Voor de jongens 8 tallen is de selectietraining op 8 juni

·     Op 26 juni wordt de teamindeling op de website gepubliceerd.

Na de bekendmaking van de teamindeling is er de mogelijkheid vragen te stellen aan de TC op twee avonden. Informatie hierover en de beroepsprocedure zijn te vinden via bovenstaande link. Op 16 juli zijn alle indelingen definitief.

Belangrijk! Meedoen of niet?

We vragen jullie allemaal je aan- of af te melden ([email protected])

·     Indien je niet meespeelt op de selectiedagen dan word je ingedeeld in een recreatief team.

·     Indien je voor 1 oktober nog geen 10 jaar bent en niet deelneemt word je ingedeeld bij 1 van de E-8 teams.

·     Indien je voor 1 oktober nog geen 10 jaar bent en niet geselecteerd wordt voor de D's word je ingedeeld bij 1 van de E-8 teams.

·     Alle E-8 spelers mogen dus meedoen maar het hoeft niet.

·     Niet deelnemen aan de D-selectie kan betekenen dat je toch in de D komt, dit vanwege het samenstellen van het meest ideale aantal spelers per team.

Wij wensen jullie allemaal veel plezier en succes met de selectietrainingen en wedstrijden.

De minicommissie