Verslag kampioenswedstrijd MD3
10-6-2015  |
MD3 is kampioen! Lees hier een prachtig wedstrijdverslag van een zwaar bevochten kampioenschap!

Zaterdag 6 juni hebben de meisjes MD3 de laatste wedstrijd gespeeld tegen Tilburg. Het zou een bijzondere en memorabele wedstrijd worden.  Lees hieronder het wedstijdverslag.

Beste Leeuwinnen Sanne, Floor, Nienke, Marloes, Keetje, Esmee, Meike, Bente, Anne, Guusje, Lotte, Noortje, Tessel, Janneke en Yuna

Ik neem jullie mee terug naar Tilburg. Het was warm en de spanning was om te snijden. Dit was de kampioenswedstrijd, zou het lukken om met 2 doelpunten verschil van Tilburg te winnen? De eerste twintig minuten waren zwaar, Tilburg zette volledig druk op de helft van Bommelerwaard. Verschillende strafcorners die we tegen kregen werden gestopt met snelle sprints, tegengehouden door de verdediging of vakkundig door de keeper weggewerkt. Na twintig minuten won Bommel aan terrein en kon het eerste doelpunt gemaakt worden. Zou het dan toch lukken? Zo ging Bommel de rust in, stand 0-1. De tweede helft werd nog zwaarder. Het was klam en zowel door Tilburg als Bommelerwaard werd er gevochten als leeuwinnen. Iedereen werkte mee, de verdediging, het midden maakte kilometers en er werd regelmatig gewisseld in de spits om het maximale er uit te persen. En dan, na een mooi spel tussen het middenveld en de voorhoede, door het uitoefenen van druk in de cirkel van Tilburg was het zover. Boem,…… 0-2. Wat een vreugde, Bommelerwaard gaat voor het kampioenschap. Nog een paar minuten en de wedstrijd zit er op.

Bommel zet druk in de cirkel van Tilburg en er wordt een overduidelijke shoot gemaakt door een van de verdedigers van Tilburg. Is dit de beslissende strafcorner? De scheidsrechter laat doorspelen, vragende ogen door de spelers. De bal vliegt over de middellijn en komt, onfortuinlijk op de stick van de Bommelse verdediging, schiet de lucht in en komt tussen de verdediging en de keeper terecht. De spits van Tilburg zet door, haalt uit en………….. het drama is geschiet, stand 1-2. Nog een paar minuten, Bommel vecht, vecht en blijft vechten. Maar de scheidsrechter fluit af en Bommel kan niets anders dan ontladen. Tranen, verdriet, teleurstelling het lijkt wel een verloren finale van landskampioenen. Ondanks de winst op de nummer 1 geen kampioen of toch wel…………? Tilburg en Bommelerwaard staan gelijk. Beide teams  hebben 10 wedstrijden gespeeld en 25 punten. Ieder team 8 wedstrijden gewonnen, 1 verloren en 1 gelijkspel. En alle twee een doelsaldo van +32. En dus…….. gewoon onze kampioen!!!

Beste dames, wat hebben jullie het goed gedaan. Niet alleen deze wedstrijd, maar het hele seizoen. Wat hebben jullie je ontwikkeld en zijn jullie gegroeid als hockeysterren. En wat zijn jullie een leuk team geworden. Elke keer, zowel op de training als op het wedstrijdveld hebben jullie met zichtbaar veel plezier een mooi staaltje topsport laten zien. Zaterdag 13 juni 2015 is er nog een toernooi in Rijswijk en dan jullie kunnen terug kijken op een fantastisch en zeer sportief hockey jaar. Natuurlijk danken we de coaches Robert en Stijn voor hun inzet, geduld en motivatie om er uiteindelijk een geweldig hockey jaar van gemaakt te hebben. Dank aan alle ouders, broertjes en zusjes die veelvuldig langs de lijn hebben gestaan om het team aan te moedigen. Dank aan onze sponsor Kruit Infra Survey. Meiden, jullie waren en zijn allemaal top!