inschrijven zaalhockey 2015-2016
7-9-2015  |

Je kunt je opgeven om mee te doen aan de zaalcompetitie tot en met zaterdag 12 september 2015 18.00 uur. Daarna geven wij het aantal teams door aan de KNHB en heb je kans dat we "vol” zitten.

Opgeven gaat via deze link (werkt de link niet, kopieer dan deze link in je web-browser: http://goo.gl/forms/npZnAMU51U)

Hieronder wat informatie over zaalhockey bij MHC Bommelerwaard.

Zaalhockey

Tijdens de winterstop (december t/m februari) wordt er een competitie (8 á 10 wedstrijden) in de zaal gespeeld. Dit wordt georganiseerd door de KNHB. De zaalcompetitie is mogelijk voor seniorenteams en jeugdteams. De wedstrijden worden op zaterdag en/of zondag gespeeld; mogelijk ook in de kerstvakantie. Er zijn zowel uit- als thuiswedstrijden. De thuiswedstrijden worden gespeeld in Sporthal de Ring in Zaltbommel.

Voor 8-tallen wordt er een aantal (vorige jaren 3) toernooitjes georganiseerd, met doorgaans voor elk team 2 wedstrijden. Deze toernooitjes vinden niet plaats in Zaltbommel (vorige jaren Veldhoven).

Uitrusting

Zaalhockey wordt gespeeld met een zaalhockeystick en gymschoenen (met witte zolen) die geen strepen maken op de vloer.

Teams

Teams bestaan maximaal uit 12 personen. Bij junioren staan er steeds 6 in veld, bij de senioren staan er 5 in het veld. De overige spelers zitten op de bank. Er mogen echter in totaal maar 12 spelers per team in de zaal zijn.

Het beleid bij onze club is dat iedere speler zich individueel opgeeft. Er zijn teams die met z’n allen willen meedoen, maar er zijn ook teams waarbij niet alle spelers willen gaan zaalhockeyen. De zaalhockeycommissie zal, samen met de TC, de zaalteams vaststellen. Deelname in de zaal is pas definitief als je geplaatst bent in een team.

Kosten

Het zaalhockey wordt bij onze club niet gedekt door de reguliere contributie. De kosten voor senioren en jeugd zijn dit jaar ongeveer 60 euro. Voor de 8-tallen ongeveer 45 euro. De hoogte van de bijdrage hangt onder meer af van het aantal zaalhockeyers, zaalkosten etc., waardoor de precieze hoogte nog niet bekend is nu.

Je ontvangt t.z.t. een rekening voor de zaalcontributie. Let op: als je je opgeeft, betekent dit dat je de zaalcontributie verschuldigd bent (wanneer je in een team geplaatst bent)!

Training

Er worden voor ieder team ongeveer 7 /8 keer training verzorgd in de zaal. De trainingen zijn in sporthal de Ring in Zaltbommel.

Meer informatie

Informatie over teams en trainingstijden krijg je vlak voor aanvang van de zaalcompetitie. Dat heeft te maken met de organisatie van zaaltijden en trainers. Over de wedstrijden hoor je meer zodra de KNHB deze op de site zet.

Regels

Op de site van de club vind je, als je bent ingelogd, bij documenten/ zaalhockey de spelregels. Wij vragen iedereen die het leuk vindt om te fluiten in de zaal, om zich alvast op te geven bij de Scheidsrechterscommissie!

Vriendelijke groet,

de Zaalcommissie,