Zaalhockey; risico op handblessures, verplichte uitrusting en veiligheid!
13-1-2016  |

Vorige week is het zaalhockey na de kerstvakantie weer gestart. Afgelopen vrijdag hebben we met de trainers over het zaalhockey gepraat.

We zien een groot risico op blessures aan hand en vingers. Een zaalhandschoen zou verplicht tot de zaaluitrusting moeten horen als bij andere verenigingen. Niet iedereen deelt deze mening, dus wordt een handschoen niet verplicht maar wel dringend geadviseerd.

Enkele spelers spelen nog met een veldstick in de zaal. Sportfondsen, de beheerder van de sporthal, heeft ons vandaag laten weten dit niet toe te staan. Het spelen met een zaalstick is verplicht! Overigens zorgt de dunne lichte zaalstick voor meer veiligheid en snellere stickhandling.

Het dragen van een bitje en scheenbeschermers blijft verplicht!

We ervaren dat u als ouder/begeleider veel aandacht geeft aan veiligheid, het verkeer rond de sporthal en de donker dagen waarop kinderen naar de trainingen/wedstrijden fietsen. Mogen we op uw aandacht blijven rekenen gericht op veiligheid?

Trainers zullen spelers zo vaak mogelijk buiten bij de ingang van de sporthal ontvangen. Eenmaal binnen in de zaal blijven de trainers aan de spelers vragen om hun tassen mee te nemen naar de zaal en waardevolle spullen in de doorvoor bestemde bak te leggen.

Rest ons alle spelers heel veel zaalhockeyplezier te wensen. En ouders/begeleiders kom naar de wedstrijden kijken om uw kind te zien schitteren!

Mede namens de Zaaltrainers en ZaalCie met sportieve groet,
Ronald Veuger