Workshop Hentzepeter
27-3-2017  |

Op dinsdag 21 maart heeft het team van Hentzepeter Fysiotherapie een workshop gegeven bij MHC Bommelerwaard voor trainers en coaches over ‘Warming up & preventie van blessures’. Fysiotherapeut Cathy van Delft en Anouk van Nistelrooij gaven een presentatie waarin het belang van een goede warming up werd uitgelegd. Ook werd duidelijk dat een warming up méér is dan alleen rondjes rennen op het veld! Een goede warming up hoort te bestaan uit 3 onderdelen: inlopen + rekken van de spieren + specifieke oefeningen voor balans, stabiliteit, kracht en snelheid. Hierdoor worden de spieren goed doorbloed en krijgen ze meer energie, wat de kans op blessures verkleint. Ook komt het team zo beter ‘in de wedstrijd’ door de specifieke hockey oefeningen op het laatst. Na de presentatie gaf trainer Sebastian Vos een voorbeeld warming up waarin alle elementen aan bod kwamen. En mochten er helaas toch blessures ontstaan, dan is het goed te weten hoe je moet koelen: 15-20 minuten met coldpacks of ijsblokjes in een zakje. Uiteraard wordt de arts gewaarschuwd bij het vermoeden van een botbreuk of ernstige gewrichtsklacht. Een A4tje met de volgorde van de warming up en tips bij blessures worden nog geplastificeerd en uitgedeeld aan ieder team voor in de keeperstas. De fysiotherapeuten van Hentzepeter Fysiotherapie zijn altijd te benaderen voor advies bij preventie of revalidatie. Voor tapen voor een wedstrijd: welkom hiervoor op vrijdag tussen 16.00-17.00 uur in praktijk Hentzepeter Fysiotherapie of op afspraak op andere tijden.

Hentzepeter Fysiotherapie: sponsor van MHC Bommelerwaard Heren I

Tel 0418 514841 / www.fysiobommelerwaard.nl / Vergtweg 18, Zaltbommel / Ridderhof 7, Gameren