Corona-update 4 november 2021
5-11-2021  |
Zoals bekend volgt de KNHB en wij als MHC Bommelerwaard sinds het begin van de coronacrisis de lijn van de overheid om ervoor te zorgen dat we gezamenlijk het coronavirus zoveel mogelijk indammen. Veldhockey (zowel trainen als het spelen van wedstrijden) blijft door de recente aanpassing voor iedereen laagdrempelig toegankelijk maar er blijven andere regels van kracht. De overheid heeft besloten dat buitenterrassen en alle binnenlocaties op sportcomplexen alleen toegankelijk zijn na het vertonen van een geldig coronatoegangsbewijs (CTB). Deze maatregel geldt voor iedereen vanaf 18 jaar.

Verantwoordelijkheid
Het is nu ontzettend belangrijk dat we ons met elkaar aan de geldende regels blijven houden. We hebben samen – KNHB, verenigingen én hockeyers – een grote verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de (hockey)sport open kan blijven. Daarom ons dringend appel op iedereen om vanaf 6 november de controle op het CTB waar dat noodzakelijk is, correct en strikt uit te voeren.

Wat betekent dit nu concreet per 6 november?
Met ingang van zaterdag 6 november moet het persoonlijke coronatoegangsbewijs gescand worden voordat iemand van 18 jaar of ouder het clubhuis/binnen-locaties op de vereniging mag betreden of gebruik kan maken van de buitenterrassen, voor iemand van 13 tot en met 17 jaar moet het persoonlijke coronatoegangsbewijs gescand worden voor de kantine. Daarbij moet ook het ID-bewijs gecontroleerd worden.

Personen die met een functie aanwezig moeten zijn op de vereniging, zijn van deze verplichting uitgezonderd. Het gaat dan bijvoorbeeld om trainers/coaches (uit & thuis), alle noodzakelijk aanwezige andere vrijwilligers of mensen die bijvoorbeeld onderhoudswerkzaamheden komen uitvoeren op de vereniging. Let op: rij-ouders vallen niet onder deze uitzondering.

De KNHB vraagt toeschouwers van ‘amateurwedstrijden’ zich daarnaast ook te houden aan de 1,5 meter afstand die door de overheid dringend geadviseerd wordt en voegt daar het verzoek aan hockeyers en begeleiding aan toe om in de dug outs tijdens de wedstrijd ook weer de 1,5 meter afstand in acht te nemen.

Alleen als we ons allemaal aan de geldende maatregelen houden, kunnen we met elkaar blijven genieten van onze hockeysport, zowel sporters als toeschouwers.