Selectie procedure
13-5-2018  |
Beste Leden en ouders van jeugdleden, Even kort wat informatie vanuit de technische commissie met betrekking tot de selectie procedure. Voorop staat dat wij hockey plezier willen bieden in combinatie met prestatie hockey en hockey passend bij ieders niveau. De selectie procedure is door de TC aangepast. Geen nieuw technisch beleid maar de manier van selecteren is aangescherpt. Wij zullen dit kort proberen samen te vatten zodat het voor iedereen helder en duidelijk is. - Spelers worden beoordeeld door trainers, coaches en de trainingscoördinator gedurende het seizoen. - De beoordelingen vinden op meerdere momenten plaats zodat men niet afhankelijk is van één moment. - Dit gebeurt zowel tijdens de wedstrijden als tijdens de trainingen. - Spelers worden op diverse onderdelen beoordeeld. Onder andere op inzet, motivatie, techniek en teamspirit. - Coaches en leden van de TC of een bestuursorgaan mogen hun eigen kinderen niet beoordelen en deze zullen onafhankelijk worden beoordeeld. Hierdoor ontstaat er uiteindelijk een helder en zuiver beeld van de spelers, hun prestaties en de positie waar zij het beste tot hun recht komen. Tevens kijken wij ook naar het belang van een speler binnen een team. Aan de hand van deze gegevens gaan wij alvast een voorselectie maken. Dit houdt in dat sommige spelers al direct binnen een team geplaatst kunnen worden op basis van hun prestaties. Deze spelers hoeven dan ook geen selectie trainingen meer te doen. Kijkende naar de reeds ingevulde posities gaan we de teams aanvullen en daar zal dan eventueel een selectie training aan te pas kunnen komen die dan ook specifiek gericht zal zijn op deze positie. Dit zal het geval zijn wanneer meerdere spelers voor deze positie in aanmerking komen en er geen grote verschillen zijn in de beoordelingen. Belangrijk binnen deze procedure is dat er goed gekeken wordt naar de breedte teams om daar eventuele potentiële selectie kandidaten tijdig te signaleren. Dit gebeurt doordat er regelmatig overleg is tussen de TC en de trainingscoördinator. Uiteindelijk houdt dit in dat er minder selectie trainingen zullen zijn, of eventueel geen selectie training noodzakelijk is. Daarnaast is de procedure zuiverder en minder afhankelijk van één moment. Namens de TC, Eduard ter Doest.