AVG
16-5-2018  |
Zoals iedereen nu veel op het nieuws hoort en ziet, zal op 25 mei de Algemene Verordening Gegevensverwerking van kracht worden.

In het kort komt het er op neer dat we als vereniging goed zorgen voor de veiligheid van de persoonsgegevens die we over leden hebben en dat we deze niet zomaar delen met derde partijen.

Achter de schermen zijn we als vereniging al een tijdje bezig om aan deze verordening te voldoen. Hierbij komt wat papierwerk kijken waar we nu de laatste hand aan leggen. Zodra alles gereed is, zullen we dit delen op de website.  Dit zal waarschijnlijk kort na 25 mei zijn.

Wat kun je nog van ons verwachten:
  • Een privacy policy waar de rechten van de leden op het gebied van persoonsgegevens worden gemeld (in lijn met de AVG) en wat de vereniging doet om dit te waarborgen. Ook staat hier in welke gegevens we bijhouden van leden (tipje van de sluier: zo min mogelijk)
  • Voor personen die toegang hebben tot persoonsgegevens (via LISA): We zullen je vragen om een geheimhoudingsverklaring te tekenen mbt de gegevens die je kunt inzien.

Bij vragen of zorgen: Neem gerust contact met ons op!

Hugo van Rijn