Regels 'Spelen in een prestatieteam'
9-9-2013  |
Zowel vanuit de leden van de club als vanuit het bestuur en de technische commissie is er de behoefte om het niveau van het hockeyspel op MHC Bommelerwaard te professionaliseren en naar een hoger niveau te tillen. Daar past een beleid bij waarbij we ons meer gaan richten op prestatieteams.

Met prestatieteams bedoelen we alle 1steelftallen en MC2, MD2 na de jongste jeugd, dus vanaf de D categorie.  Het doel van een prestatieteam is om zo goed mogelijk te hockeyen zowel in teamverband als individueel. Daarvoor worden elk jaar selectietrainingen gehouden en worden een groep spelers geselecteerd die door hun hockeyspel en inzet in aanmerking komen voor een prestatieteam.

Als vereniging geven wij, naast het reguliere programma dat voor alle teams geldt, extra aandacht aan de prestatieteams. Deze extra aandacht bestaat uit:

·      De prestatieteams trainen 1 uur per week meer dan de andere teams. Dat is dus 50 % extra.

·      De prestatieteams trainen 2 weken extra per jaar.

·      Onze beste trainers trainen de prestatieteams.

·      Er is zoveel mogelijk rekening gehouden met tijden en veldindeling.

·      Voor een aantal prestatieteams is er sponsoring.

Spelen in een prestatieteam is leuk en uitdagend maar het vraagt absoluut inzet en discipline van haar hockeyers. Er gelden regels voor deelname aan deze teams:

·      Je bent aanwezig bij alle trainingen en wedstrijden. Afzeggen alleen als je echt een goede reden hebt (geen vervoer, een feestje is geen goede reden!).

·      Je komt op tijd op de trainingen en voor de wedstrijden.

·      Je inzet tijdens de trainingen is optimaal. Je luistert en neemt de aanwijzingen van de trainer en coach aan.

·      Je zet je in voor de club en komt naar opleidingsavonden, klusdagen, clinics, Super Sunday’s en andere evenementen.

·      Je meldt je aan om training te geven en te assisteren bij trainingen. Ook voor de Funkey Hockey.

·      Je zorgt dat je fit bent voor trainingen en wedstrijden.

Lex Warring, 13-9-2013 @ 16:01:19
Ik speel in een prestatie team en vind dat geweldig en voldoe graag a.d. daar verbonden verplichtingen Ik kom op alle trainingen en verzet alles om een wedstrijd te spelen ook met ander teams