100% TOP RESULTAAT SCHEIDSRECHTERSCURSUS
5-2-2015  |

De scheidsrechterscursus is deze week afgerond met drie examendagen.

Het opkomstpercentage van de genodigden was zeer goed. Van de deelnemers is 100% geslaagd. Een heel mooi resultaat om als club trots op te zijn.

De e-learning module van KNHB geeft een zeer goede basis. Daarnaast draagt het heel erg bij aan de goede resultaten dat er door de scheidsrechterscommissie ook nog eens twee weken lang cursusavonden op de club zijn gegeven. Ebbo Dekema heeft ook dit jaar er weer veel tijd en energie in gestoken om iedereen aan de felbegeerde scheidsrechterskaart te helpen.

Hans van Weert (examinator/arbitrage-coƶrdinator KNHB) komt al vele jaren bij ons over de vloer. Ook dit jaar heeft hij de examens weer in goede banen geleid. Zeer geƫngageerd als hij is zorgt hij niet voor extra spanning maar juist voor rust en een ontspannen sfeer onder de deelnemers.

Wessel van Leeuwen van JC1 is onze scheidsrechtersbelofte van de toekomst! Hij presteerde het om de kaart cum laude te halen met 0 fouten!

Runners up onder de jeugdige deelnemers met slechts 1 fout waren: Thomas Luijendijk en Puck Halkes.

De barcommissie en scheidsrechterscommissie willen die mooie resultaten van Wessel, Thomas en Puck graag belonen. Zij mogen samen gauw een keer op de club een pizza komen eten met drankje bij.

Voor alle geslaagden:

Succes met de fluitbeurten die gaan komen. Met de kennis die jullie hebben op gedaan kunnen jullie standvastig voor de dag komen en er voor zorgen dat onze teams en tegenstanders mooie sportieve wedstrijden kunnen spelen.

Voor diegenen die bij de vuurdoop op het veld toch nog onrustig of erg gespannen zijn. Bedenk dat je niet alleen staat maar een team vormt met de andere scheidsrechter (twee weten meer dan één). Een goede voorbereiding is het halve werk dus zorg altijd voor goede afspraken en wees niet bevreesd voor foutjes, dat is alleen maar menselijk.

Een klassieke vraag in dit verband:

Spelers maken ook weleens foutjes, mogen scheidsrechters dan geen fouten maken?

Trainers, coaches en begeleiders en spelers dienen (vermeende) fouten te accepteren.

Sportiviteit en respect is een speerpunt in het beleid van de KNHB. MHC Bommelerwaard zal iedereen volop steunen om met plezier te kunnen spelen en fluiten.

MHC Bommelerwaard

9-5 Hutsel Frutsel Toernooi 2024